Wynajem przez Booking

Wynajem przez Booking

Jeżeli interesujesz się wynajmem krótkoterminowym (lub już jesteś w branży) to na pewno słyszałeś o platformie do rezerwacji Booking.com. W poniższym zestawieniu przedstawię praktyczne informacje, plusy i zalety, dowiesz się więcej o rejestracji w serwisie jako gospodarz. A także będzie szansa na zgarnięcie bonusu, jakim jest otrzymanie pieniędzy za pięć pobytów gości, bez prowizji ze strony Booking (program poleceń dla obiektów został tymczasowo zawieszony). Wynajem przez Booking to będzie dobra decyzja, poniżej zobacz dlaczego.

Link do promocji – https://join.booking.com/r/d/7afe5bd4?lang=pl&p=4

Wynajem przez Booking – jaka prowizja gospodarza?

Rejestracja na stronie jest darmowa, ale tym na czym zarabia pośrednik jest prowizja. Zazwyczaj wynosi ona 12%, choć w większych miastach jest to już 15%, do nawet 20-25% jeżeli chcemy trafić na pierwszą stronę wyszukiwania.

Jeżeli kilka lub kilkanaście obiektów będzie miało tę samą ocenę, Booking.com pokaże użytkownikom w pierwszej kolejności obiekty wybrane przez siebie. Na jakiej podstawie? Na przykład, na podstawie wysokości prowizji jaką zgodził się zapłacić właściciel obiektu. Tak, im wyższą prowizję ustawi właściciel obiektu, tym wyżej jego oferta będzie się pozycjonowała w wynikach wyszukiwania.

I teraz można pomyśleć, że 15% to bardzo dużo, ale część osób z branży twierdzi, że jeśli nie ma Cię na Booking, to nie istniejesz.

Wynajem przez Booking

 

Co w takim razie otrzymamy w zamian?

  • otrzymujesz swoje miejsce w najbardziej rozpoznawalnym w Polsce (ale nie tylko) miejscu do rezerwacji noclegów.
  • całodobowe wsparcie zespołu Booking – emailowe oraz telefoniczne (po dziesięciu minutach oczekiwania na polskiego konsultanta, zostaniemy przełączeni do osoby angielskojęzycznej)
  • pojawisz się w Mapach Google, a po mapach część gości szuka swojego miejsca noclegowego.
  • Booking współpracuje z Ryanair, Wizzair i innymi liniami lotniczymi, oferując pasażerom nocleg, od razu po zakupie biletu.
  • z ogromu pracy zespołu Booking, dotyczącego pozycjonowania (widoczności w wyszukiwarkach) korzystają wszystkie obiekty.
  • pośrednik przygotuje dla nas opis w języku angielskim, a później w każdym z tych, z których krajów mieliśmy gości.
  • 68% rezerwacji to rodziny i pary szukające relaksu i wypoczynku (według mnie najbardziej pożądani goście).

Możliwości płatności na linii gość – gospodarz

Jest kilka sposobów płatności, który możesz oczywiście sam wybrać.

1. Płatności Booking – tutaj Booking wypłaci nam pieniądze do 15-go dnia w miesiącu następnym od zakwaterowania gościa (z potrąceniem swojej prowizji). Zazwyczaj przelew pojawia się koło 12-go. Plus tej opcji jest taki, że jesteś zabezpieczony w razie niepojawienia się gościa w obiekcie, ponieważ płatność już jest ściągnięta.

2. Zaznaczamy, że przyjmujemy gotówkę.

3. Możemy określić, że przyjmujemy płatność przelewem.

4. Płatność kartą kredytową, z możliwością realizacji płatności na terminalu w dniu zakwaterowania (w recepcji lub przy odbiorze kluczy).

Fakturę otrzymujemy raz z podsumowaniem wszystkich rezerwacji z danego miesiąca rozliczeniowego.

Faktury – wynajem przez Booking

Kwota na fakturze to cała suma jaką zapłacili goście. Prowizja dla booking to Twoje koszty.

Usługi pośrednictwa oferowane przez portal Booking.com (oraz Airbnb) powinny zostać rozliczone przez Ciebie jako import usług. Jest to związane z tym, że usługa nie została wykonana na terytorium Polski, gdyż Booking ma swoją siedzibę w Holandii.

Nie powinno jednak z tym mieć żadnych problemów, rzetelne biuro rachunkowe.

Anulowanie rezerwacji – overbooking

Jako gospodarz nie może odwołać rezerwacji. Jeśli działasz jeszcze na kilku innych platformach to przy overbookingu, to Ty pokrywasz ewentualną różnicę w cenie, ponieważ Booking zaproponuje Twoim niedoszłym gościom, obiekt zbliżony standardem, ale na pewno nie tańszy. Najlepiej jak samemu znajdziesz gościom obiekt zastępczy.

Jeśli natomiast wystawiasz ofertę tylko na Booking i Airbnb, to channel manager jest zbyteczny. Wystarczy wkleić link do synchronizacji kalendarza z Bookingu na Airbnb, a z Airbnb na Booking i sprawa załatwiona. To się nazywa synchronizacja/import/eksport kalendarza, poszukaj tych opcji na platformach.

Zniszczenia

Rekompensata od klienta nie jest możliwa, zabezpieczyć się można kaucją.

Rejestracja gospodarza na Booking

Sama rejestracja zajmie około 15-20 minut.

Etapy rejestracji:

1. Podajesz imię, nazwisko oraz adres mailowy.

2. Następnie tworzysz hasło do konta Booking oraz podajesz numer telefonu.

3. Wybierasz rodzaj Twojego obiektu (apartament, dom, pensjonat itd.)

4. Podajesz dokładny adres obiektu.

5. Zostanie Ci zaproponowana lokalizacja na mapie. Jeżeli miejsce nie zgadza się ze stanem faktycznym, zmień położenie pinezki na poprawne.

6. Uzupełniasz dane obiektu (przykład dla apartamentu):

  • liczba gości, jaka może się u Ciebie zatrzymać,
  • liczba łazienek,
  • rozłożenie łóżek (ilość sypialni)

Zaznaczasz co jest do dyspozycji gości na miejscu.

e

i

a

u

7. Następnie dodajesz przynajmniej jedno zdjęcie. Więcej zdjęć zawsze możesz dodać później.
Możesz zaimportować zdjęcie ze swojej oferty na Airbnb.

8. Podaje nazwę obiektu.

9. Podajesz wstępną cenę za dobę (wraz z podatkiem). Oczywiście wszystko później można zmienić. Tutaj dowiesz się jaka cena wyświetli się gościom i ile wyniesie prowizja dla Bookingu, w którą od niedawna wliczony jest prowizja od płatności bankowych (opłata za transakcję 1.2%). W prowizji uwzględniona jest reklama na Google.

10. Uzupełniasz zasady pobytu (TAK/NIE): palenie jest dozwolone, przyjazny zwierzętom, przyjazny dzieciom, organizacja imprez i przyjęć jest dozwolona. Godziny zameldowania i wymeldowania ustawione są automatycznie i można je zmienić później.

11. Otrzymasz pytanie: Czy korzystasz z channel managera? Czy rejestrujesz swój obiekt na innych stronach, takich jak Airbnb, lub HomeAway?

12. Uzupełniasz terminy, w których chciałbyś udostępnić gościom swój obiekt.

13. Czas na podsumowanie. Upewniamy się, że wszystko się zgadza. Potwierdzamy, że jesteśmy gotowi.

Po rejestracji – weryfikacja

Po dokończeniu rejestracji, będziesz mieć możliwość zarządzania swoim obiektem za pomocą panelu zwanego Extranet.

Nasze konto weryfikujemy poprzez kod, którzy przyjdzie nam pocztą na zarejestrowany adres obiektu. Jednak ostatnio z tym są duże problemy. Jeżeli kod wciąż do nas nie dotarł, to ponawiamy próby wysłania kodu. Jeżeli trzykrotne ponowienie nic nie da, wówczas najlepiej zadzwonić do Booking i umówić się na wideokonferencję, w której pokażesz swój obiekt.

Obecnie trzy podstawowe modele weryfikacji to:

  1. obiekt uruchamiany od razu,
  2. apartament uruchamiany warunkowo do 25 rezerwacji i w oczekiwaniu na kod,
  3. obiekt oczekujący na kod od początku.

Okres przed wakacjami jest oczywiście najbardziej oblegany.

Nasza oferta pojawi się dopiero po weryfikacji.

Opis Twojego apartamentu/domku jest tworzony na Booking na podstawie Twoich zaznaczeń w specjalnym formularzu. Wszystko to pod lepsze pozycjonowanie (pierwsze pozycje w wyszukiwarce Google). Opisu nie można zmienić, ale można go lekko modyfikować, jeśli na czymś Ci zależy.

Ocenę obiektu noclegowo (w skali 1-10) uzyskamy po pięciu pierwszych pobytach gości.

Wynajem przez Booking – minusy

W razie konfliktu na linii gospodarz – gość, Booking zazwyczaj staje po stronie tych drugich. Brak podejścia do danej sprawy rzetelnie i ocenienia, gdzie i kto popełnił błąd.

Brak możliwości starania się o odszkodowanie, gdzie w Airbnb mamy to gwarantowane.

Duża prowizja względem Airbnb (tylko 3%), choć tam dochodzi opłata serwisowa płacona przez gości.

Zarejestruj swoje konto gospodarza w Airbnb

Booking – link dla wynajmującego, bonus, bez prowizji

Link polecający dla właścicieli apartamentów i domków, który pozwoli Tobie na 5 pierwszych pobytów, od których nie zapłacisz prowizji Bookingowi. Należy pamiętać, że rezerwacje muszą się odbyć w ciągu 90 dni od otwarcia obiektu.

Po pierwszym pobycie, kolejne 5 rezerwacji nie będzie podlegać prowizji.

Łączna maksymalna zaoszczędzona na prowizjach kwota (za 5 rezerwacji) wynosi 200 euro

https://join.booking.com/r/d/7afe5bd4?lang=pl&p=4 (jeżeli po kliknięciu, nie widzisz informacji o promocji oznacza to, że nie masz aktywnego polecenia)

 

Dodatkowe bonusy

Dodatkowo jeżeli zarejestrujesz się w Booking jako właściciel obiektu, przez nasz link:

https://join.booking.com/r/d/7afe5bd4?lang=pl&p=4

to jedno zdjęcie Twojego obiektu (wcześniej zaakceptowane przez nas), pojawi się na naszym Instagramie (blisko 4 tysiące podróżujących) wraz z krótkim opisem miejsca, a przez 24 godziny, Twoja strona www będzie wyświetlana w linku bio.

https://www.instagram.com/ekrecik.pl/

Akcja obowiązuje po potwierdzeniu pierwszego pobytu gości w Twoim obiekcie.

Dodatkowo po wystawieniu obiektu napisz do mnie maila na adres: kontakt@ekrecik.pl w tytule wpisując ‚Oceń mnie’. Odpiszę z wszelkimi uwagami, z pozycji wieloletniego klienta Booking.

Ciekawostki

Jako że nowe apartamenty zaraz po uruchomieniu nie posiadają opinii ani historii rezerwacji, Booking daje im tak zwany boost, wyświetlając nowo dodane obiekty trochę wyżej w wynikach wyszukiwania.

Możesz na swoje oficjalnej stronie www apartamentu, oferować inne ceny (niższe) niż na Booking.com

Jeśli myślisz o wynajmie korporacyjnym, to tylko liczy się nowe budownictwo. Osoby przylatujące na kontrakty, zawsze szukają nowych inwestycji.

Stosunek rezerwacji noclegów w Polsce pomiędzy Booking, a Airbnb, wynosi 4:1.

Jak poprawić pozycję i obniżyć prowizję na Bookingu?

Najlepszą opcją jest zadbanie o swoją wizytówkę na portalu. Stworzenie odpowiedniej oferty cenowej, zadbanie o jej odpowiedni wygląd i konstrukcję. Optymalizacja wizytówki, to niższa prowizja do Booking.com i wyższa pozycja w ich wyszukiwarce.

Pozostają jeszcze aktualne fotografie obiektu. Jeśli jesteśmy zupełnymi amatorami w tym temacie, to warto poszukać tutaj osoby z odpowiednim warsztatem. Zdjęcia powinny zawierać fotografie z zewnątrz, jedzenie i picie, menu, pomieszczenia ogólnodostępne, pokoje, kadrę, zdjęcia 360, otoczenie obiektu.

Dodatkowo sprawdzamy i uzupełniamy wszystkie niezbędne informacje na temat okolicy obiektu, atrakcji, sklepów, najważniejszych punktów w mieście oraz lokalizacji obiektu.

Pojawi się nam procentowy wskaźnik wypełnienia profilu plus wskazówki co jeszcze można udoskonalić, aby mieć wyższy procent, najlepiej bliski stu.

  • pod kątem wizerunkowym, pokazujemy największe atuty hotelu,
  • weryfikujemy jakość, ostrość, oraz wielkość zdjęć w ofercie,

Uzupełnij swój profil gospodarza, napisz czym się interesujesz itd. W porówaniu jednak do Airbnb, tutaj traktujemy to wzmiankowo.

Systemy rezerwacji

Jeśli prowadzisz sprzedaż swoich obiektów na wielu kanałach to do wyboru masz takie systemy rezerwacji jak: Profitroom, HotelSystems, KWHotel, Idosell czy HotRes

Podsumowanie

Wynajem przez Booking charakteryzuje się dość wysoką prowizję, ale płatną tylko w przypadku wynajęcia apartamentu.

Najwięcej w Polsce jest ofert kolejno: apartamentów, hoteli, pensjonatów, kwater prywatnych, gospodarstw agroturystycznych, hosteli, pensjonatów B&B, domków letniskowych, moteli, kempingów, a nawet łodzi.

Booking.com jest uznawany za najlepszy serwis typu e-commerce. Jest potęgą, która wydaje mnóstwo pieniędzy na analizę i promocję w przeróżnych kanałach. Tak więc trzeba sobie uświadomić sobie jedno – z Bookingiem ciężko wygrać, więc if you can’t beat them, join them.

https://join.booking.com/r/d/7afe5bd4?lang=pl&p=4

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.